Tisdag.

Var uppe 6 imorse för jag jobbade på dagis nu på förmiddagen. Har inte sovit i princip någonting inatt så jag känner mig som en zombie. Igårkväll var jag också dum nog att bege mig ut på en intervallrunda trots ömmande fot. Har klivit snett och det känns inte helt hundra. Så har rätt ont idag men jag hoppas det går över. Måste få i mig bra med käk så jag orkar fara och träna sen ikväll. Bröstpass med Albin, säkert en månad sen vi tränade bröst tillsammans. Vill kunna öka i bänk, nu på slutet har jag safe:at där eftersom jag inte haft någon som passat åt mig. Halvnojig över kvällens pass då jag känner mig såhär seg och slut på. Såna här dagar kan sluta på två vis; jag blir envis och åker till gymmet trots att jag känner jag borde vila, eller låter jag huvudet tala mig till rätta och stannar hemma. Får se vad det lutar åt. Jag ogillar att ställa in träningen om jag inte är sjuk, samtidigt vet jag att jag blir besviken och enbart sur på mig själv då jag tränar då jag känner mig trött i kroppen. Man kan inte prestera på samma sätt. Ska ta en powernap nu så får se hur det känns sen.
 
Bland den godaste proteinbaren jag vet, möjligen en mellis innan middag. Folk har delade åsikter om just proteinbars. De flesta innehåller socker, sen finns ju questbar och lowcarb-bar också som innehåller mindre. Personligen bryr jag mig inte så mycket om sånt där. Det är klart det inte är nyttigt om man skulle trycka 5st om dagen men 1 ser jag inga bekymmer med. Framförallt efter träning. Jag har blivit väldigt noga med att få i mig något direkt efter träningen för kroppen behöver något snabbt. Jag tror det är en stor anledning till varför jag blivit sjuk titt som tätt då jag annars har bra immunfösvar; då man tränat bryts kroppen ner och man är mer mottaglig för bakterier/virus osv. Förr kunde det gå 1 timme innan jag fick i mig något, nu trycker jag något på en gång om det är en bar eller shake eller vad det är.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback