styrke/konditions-test & nytt träningsschema.

 
 
Var inte alls pigg imorse. Sen la jag mig typ 3 timmar. Slockna som en stock än fast jag sovit bra inatt. Vaknade upp och kände mig en aning bättre. Pallrade mig till gymmet för ett konditions och styrketest. Riktigt kul faktiskt men jävligt jobbigt!!! Bara att bli bättre nu antar jag :) 
 ___________________________________
 
Har dessutom ett nytt träningsschema. Eller nytt och nytt - jag har aldrig haft skriftliga scheman som jag följer punkt o pricka. Men nu ska jag försöka ha mina dag 1,2,3,4. Har fått en del nya övningar och det känns kul. Marklyft blandannat. En bra övning som jag aldrig vågat göra för man har ju sett ett x antal exempel där ryggar håller på gå av. Kommer alltid köra den med Albin. Testade den idag och det gick faktiskt bra. :) Schemat är uppbyggt efter periodiserad träning - något som forskning visat ger mer resultat än annan träning - styrkemässigt. Varför jag inte tränat utefter det vet jag inte. I skolan hade jag med linda och peter just Periodiserad styrketräning som slutarbete och insåg då att det var mycket bättre. 
 
Jag har länge varit uttråkad. Mest på livet allmänt och jag är en sån som måste ha stimulans, känna att jag gör något annars blir jag lätt deppig och det här ger mig förhoppningsvis en nytändning av något slag. Jag tycker ju om att träna och jag har för länge stampat på samma ställe. Behöver lite utmaning och det här lär nog ge just det av många olika skäl. Har mina 4 styrkedagar och 2 konditionsdagar som det ser ut nu. Får se hur det går helt enkelt :)
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback